Szántó, mező, rét – Pedagógus ötlettár a természettudomány tanításához

Az 5–6. osztályos természettudomány tantárgy tanítását támogató, a komplex szemléletű természettudományos nevelést segítő pedagógus ötlettárak harmadik kötete a Szántó, mező, rét című gyűjtemény.

Az új gyűjteménnyel folytatjuk utunkat és az Otthon, valamint a Kert után egy kicsit távolabb jutunk, s vizsgáljuk meg a foglalkozástervekben bemutatott módokon például ezeket az érdekes kérdéseket: Hol a világ vége? Mi történne, ha minden méh elpusztulna? Gyógyítanak-e a gyógynövények? Hogyan tudod használni a napsugárzást? Egy-egy kérdéshez két foglalkozástervet kínálunk. A többségük 2×45 perces időtartamra tervezett, de van köztük olyan is, amit témanap vagy témahét keretében ajánlott megvalósítani.

Az oldalon a kiadvány foglalkozásaihoz készült mellékletek is elérhetőek. A könnyebb felhasználás érdekében azokat a témákat, amelyek több online mellékletet tartalmaznak, kiegészítettük egy digitális segédanyaggal is.

Cím: Szántó, mező, rét – Pedagógus ötlettár a természettudomány tanításához (Érdekes kérdések egész évre)
Kiadja: a Református Tananyagfejlesztő Csoport 2022.
Tananyagfejlesztők: Farkasné Nagy Krisztina, Saly Erika, Sápi Mária, Szűcs Boglárka, Tóth Timea Katalin
Illusztrálta: Vajda Melinda
Szerkesztette: Farkas Judit, Farkasné Nagy Krisztina, Pompor Zoltán, Saly Erika, Victor András
Olvasószerkesztő: Kolcza Judit
Nyelvi lektor: Gyimesné Szekeres Ágnes
Tördelés, grafikai munka, nyomdai előkészítés: Rezessy Szabolcs
ISBN: 978-615-5834-24-0

Lapozzon bele a kiadványba

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Online segédanyagok

Foglalkozástervek

Hol a világ vége?

Gyógyítanak-e a gyógynövények?

Mi lenne, ha minden méh elpusztulna?

Komplex – nem tantárgyi – tanulásszervezési formák című kiadvány

 

1. Légy te is rovarász!

1.1. Beporzó állatok és beporzásra váró növények

1.3. Virágporgyűjtögetők

1.4. Ki vagyok én? (képek beporzó állatokról)

 

2. Méhek, poszméhek, fadongók

2.1. Beporzó puzzle

2.1.1. Beporzó puzzle (nyomtatható verzió)

2.2. FB-profil

2.4. A házi méh részei

 

3. Méhek társadalma

3.1.  Méhek útján

3.2.1. A méhek családja (gondolattérkép)

3.2.2. Egy méhcsalád hétköznapjai (szöveg)

3.5.1. Méhek által előállított termékek, amelyeket felhasználunk

3.5.2. Ellenőrzés

 

4. Méhek tánca

4.1. Méhek tánca

4.2. A méhek tánca

 

5. Méhek és dongók a zenében

5.1.a A méh

5.1.b A dongó

5.1.c Méhek esküvője

 

6. Méhek az irodalomban

6.2.1. Csokonai Vitéz Mihály: A méhekhez

6.2.2. Mézes versek

 

7. Apiterápia

7.2.a Méz- és növénykép-párosító

7.2.b Hogyan őriztem a méheket? (finnugor népmese)

 

8. Kertészkedjetek!

8.1.b Beporzóbarát növényfajok (poszter)

8.1.c Virágnaptár (minta)

8.1.d Tábla üzenettel (minta)

 

9. Iskolaméhészeti program

9.1. Méhecske Iskola

9.2. Beszámoló

 

10. Méhészet látogatása

10.1. Méhek lakása

 

11. Méhviasszal diómécses készítése

11.1. Méhviasszal diómécses készítése

 

13. Mézesbáb készítése

13.1. Mézeskalács receptje

 

14. Híres emberek, akik méhészkedtek

14.1. Infografika-készítés

 

16. Rovarhotel, méhbölcső

16.1. Rovarszálló készítése

16.1.a Rovarszálló

16.1.b Rovarhotel puzzle

 

17. „Beporzók városa” társasjáték

17.1. Beporzók városa

 

19. Méhek és az építészet

19.1. Méhek építkezése

19.2. Mit tanulhatunk a méhektől?

Hogyan futkos a víz tetején a molnárpoloska?

Mennyi idő alatt lehet valahonnan eltüntetni a termőföldet?

Hogyan tudod használni a napsugárzást?

Nyom-e minket a légnyomás?

Készítettél már szelfit felhővel?