digitális oktatási rendszer

Megjelent “A jövő városa” című pályázati kiírásunk, melynek részleteit a Pályázatok cím alatt ismerheted meg!

Mi is az a Tudás fái?

A Tudás fái egy online és interaktív tanulási rendszer, amelyben hiteles forrásból származó tanulási tartalmak segítségével a diákok önállóan és csapatokat alkotva bővíthetik tudásukat a történelemtől az irodalmon át a zenéig és a természettudományokig.

A feladatok megoldása során szerzett tudáspontok segítségével a felhasználók virtuális fákat ültetnek, és folyamatosan fejleszthetik saját avatárjukat, miközben tevékenységeikkel újabb és újabb célokat teljesíthetnek, melyekhez természetesen kitüntetések is járnak. A fákból pedig idővel facsoportok és erdők is válhatnak.

A rendszer használatával nem csak a tárgyi tudás gyarapszik, hanem a diákok motiválttá válnak további ismeretek megszerzésére. A feladattípusok alapvetően olvasásra épülnek, ezért a diákok szövegértését is fejleszti a rendszer. A megszerezhető kristályok, valamint a feladatok végrehajtásához nélkülözhetetlen tokenek véges száma miatt a diákoknak minden pillanatban fontos döntéseket kell hozni, így tervezéshez és startégialakotáshoz kapcsolódó készségeik is fejlődnek.

A Tudás fái 2021. március 18-tól várja a református iskolák diákjait és tanárait!

Ültessünk együtt 1000 fát!

A Tudás fái persze nem csak egyszerű online játék, hanem egyben egy vetélkedő is a református oktatási intézmények diákjai, illetve maguk az intézmények számára is. A rendszer részét képző kvízek, a párbajok és a tevékenységek segítségével megszerzett tudáspontokat a felhasználók előbb virtuális fákra és erdőkre, majd pedig valóságos fákra válthatják. A Református Tananyagfejlesztő Csoport és a Games for Business 2021-ben 1000 fát ültet el.

A legjobban teljesítő 50 intézmény a saját iskolakertjében is ültethet egy-egy fát!

A március 18-án induló játékba folyamatosan lehet bekapcsolódni. Az októberig tartó játékban hetente új tartalommal, havonta változó tematikákkal várjuk a diákokat és tanáraikat.

Tegyünk együtt a teremtett világért, és ültessünk el közösen 1000 fát!

Pályázatok

Aktuális kiírás

A jövő városa – új kreatív pályázat

Májusban a digitalizációé a főszerep! A Tudás fái csapata fontosnak tartja, hogy a diákok megismerkedhessenek az őket körülvevő világ legújabb technológiáival, ezzel is segítve őket, hogy mielőbb aktív formálójává váljanak.

A jövő megtervezéséhez azonban nem csak tárgyi tudásra, hanem hatalmas képzelőerőre és kreativitásra is szükség van. Erre épül új kreatív pályázatunk: „A jövő városa”, melyben arra kérjük a diákokat, képzeljék el, tervezzék meg, és mutassák be a jövő városát – azt, ahol és ahogyan 2050-ben élni fognak, vagy élni szeretnének.

Pályázni lényegében bármivel lehet, ami a címhez kapcsolódik – a rajzoktól, valós (dobozokból, gyurmából, építőkockákból stb. épített) városmodelleken át a digitális pályamunkákig. Nincs megkötés a formára és az anyagokra vonatkozóan.

A pályázóktól csak az elkészült produktumról készített képek/videók e-mailes beküldését várjuk.

 

A kiírás további részletei

  • nevezési határidő: 2021. június 15. éjfél;
  • pályázni egyénileg és csoportban is lehet;
  • a nevezést a következő címre várjuk: tudasfai@reformatus.hu;
  • az elküldött e-mail tárgya legyen: A jövő városa;
  • a pályázó levélben írja meg, hogy melyik református iskola diákja és hányadik évfolyamra jár;
  • amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái felhasználója, kérjük, ezt is jelezze.

Részvétel feltétele

A pályázaton minden református oktatási intézmény diákja részt vehet. A részvételnek nem feltétele, hogy a jelentkező a Tudás fái rendszer aktív felhasználója legyen, de reméljük, hogy ha korábban nem is, a pályamunka készítésekor kedvet kap a regisztrációra.

Elbírálás és díjazás

A pályamunkák közül a Tudás fái csapata által szervezett zsűri választja ki a három legkreatívabbat, a nyertesek pedig értékes ajándékokkal gazdagodhatnak. Egy pályázó pedig a Makerspace Kft-nek köszönhetően egész osztályát elviheti a Makerspace Digitális Élményközpontjába.

Amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái rendszerének a felhasználója, a játékon belül további ajándékokra számíthat.

Korábbi pálázatok

Április a zene hónapja: Készíts hangszert újrahasznosítható hulladékból!

A Tudás fái egyik kiemelt üzenete a teremtett világ védelmének fontossága. Nem véletlen, hogy a zene hónapja alkalmából meghirdetett pályázatunk is szorosan kapcsolódik ehhez a gondolathoz.

A kiírás lényege, hogy a pályázók újrahasznosított hulladékból készítsenek egyedi, működőképes hangszert. A nevezéshez pedig elég elküldeni egy a hangszerről készített fotót, valamint egy hangfelvételt, melyet meghallgatva a zsűri a hangszer működéséről is megbizonyosodhat.

A kiírás fontosabb részletei:

  • nevezési határidő: 2021. április 30. május 15. éjfél (meghosszabbítottuk a nevezési időszakot);
  • a nevezést a következő címen várjuk: tudasfai@reformatus.hu;
  • az elküldött e-mail tárgya legyen: Az én hangszerem;
  • a pályázó levélben írja meg , hogy melyik református iskola diákja és hányadik évfolyamra jár;
  • amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái felhasználója, kérjük, ezt is jelezze.

A pályázaton minden református oktatási intézmény diákja részt vehet. A részvételnek nem feltétele, hogy a jelentkező a Tudás fái rendszer aktív felhasználója legyen, de reméljük, hogy ha korábban nem is, a pályamunka készítésekor kedvet kap a regisztrációra.

A pályamunkák közül a Tudás fái csapata által szervezett zsűri választja ki a legjobbakat, a nyertesek pedig értékes ajándékokkal gazdagodhatnak.

Amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái rendszerének a felhasználója, a játékon belül további ajándékokra számíthat.

A Tudás fái kiemelt funkciói

A továbbiakban szeretnénk röviden bemutatni néhány kiemelt, a Tudás fái rendszeréhez kapcsolódó funkciót. A lista egyes címeire kattintva a funkció eléréséről és megfelelő használatáról nyújtunk pár hasznos információt.

Az egyes funkciókról

CÉL

A meghívás funkció lényege, hogy a felhasználók közvetlenül is meghívhatják iskolatársaikat és tanáraikat a Tudás fái rendszerébe. Ennek pedig több előnye is van: egyrészt minél többen játszunk, annál több virtuális facsemetét gyűjtünk és nevelünk, melyeket a játék szervezői valódi fák ültetésére váltanak át; másrészt a sikeres meghívásért cserébe gyémántok és zsákbamacska tombola üti a játékosok markát.

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

1. A meghívás funkció két útvonalon is elérhető.

a) Az egyik megoldás, ha a jobb felső sarokban megnyitható főmenüben kattintunk a “Meghívás” címre.

Kattintson a kép kinagyításához!

b) A másik lehetőség, hogy a bal felső sarokban látható avatárra, vagy a főmenü “Profilom” címére kattintunk, majd az így elért “Profilom” felület jobboldalán található “Meghívás” gombra klikkelünk.

Kattintson a kép kinagyításához!

 

2. A kattintást követően megnyíló felületen találjuk azt a linket, melyet e-mailben , vagy más módon az iskolatársak és a tanárok részére kell elküldeni. A felületen az is látható, hogy a sikeres meghívás esetén a diákok mennyi gyémánttal és zsákbamacska tombolával gazdagodnak.

A jutalom csak akkor jár, ha a meghívott az elküldött linken keresztül végzi el a regisztrációt. Amint ez sikeresen megtörtént, a gyémántok és a tombola is jóváírásra kerül.


Kattintson a kép kinagyításához!

 

CÉL

A vásárteret azért hoztuk létre, hogy a felhasználók itt faültetésekre és tombolákra válthassák be a kvízek megoldása során megszerzett gyémántokat és erdőket. 

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

A vásártér ugyancsak két módon érhető el.

a) A jobb felső sarokban található főmenüben külön címen szerepel a “Vásártér”, melyre a felhasználónak csak rá kell kattintania.


Kattintson a kép kinagyításához!

 

b) A bal alsó sarokban látható egy láda, melyben azokat az extrákat és holmikat találjuk, melyek a gyűjteményünket alkotják. Ha erre kattintunk, egy kisebb menü jelenik meg, melyben szintén a “Vásártér” címre kell kattintanunk, hogy az új funkciót elérjük.


Kattintson a kép kinagyításához!

CÉL

A játék szervezői szeretnének lehetőséget adni a felhasználóknak arra, hogy saját nevükben is kérhessék egy fa elültetését. Ezzel a kvízek során szerzett gyémántokat és a facsemeték nevelése során begyűjtött virtuális erdőket egy igazán jó és nemes célra fordíthatjuk.

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

1. A faültetés funkcióját a “Vásártér” menüpontban találjuk. Ennek elérhetőségét a “Vásártér”  leírásában láthatjuk részletesebben, ha ide kattintunk.

 

2. A “Vásártér” menüpont “Faültetés” címe alatt láthatjuk, hogy milyen fák ültetésére van lehetőségünk.

Kattintson a kép kinagyításához!

 

3. Kattintsunk az egyik fára, és a megnyíló ablakban az info (i) gombra klikkelve további részleteket ismerhetünk meg a választott fafajtáról. Ha kiválasztottuk a fafajtát, már csak rá kell kattintanunk a vásárlás gombra. (A gomb fölött látható, hogy a vásárláshoz mennyi erdőre és gyémántra lesz szükségünk.)

CÉL

A játék szervezői szeretnének arra is lehetőséget adni, hogy a felhasználók a kvízek során szerzett gyémántokat tombolákra is beválthassák. Kis szerencsével pedig ezek a tombolák értékes ajándékká változhatnak.

A sorsolást minden hónap első öt napjában tartjuk, az eredményről pedig a nyerteseket és a résztvevőket is külön tájékoztatjuk.

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

1. A tombola funkcióját a “Vásártér” menüpontban találjuk. Ennek elérhetőségét a “Vásártér” leírásában láthatjuk részletesebben, ha ide kattintunk.

 

2. A “Vásártér” menüpont “Nyeremények” címe alatt láthatjuk, hogy milyen ajándékokra beváltható tombolákat vásárolhatunk.


Kattintson a kép kinagyításához!

 

3. Kattintsunk az egyik lehetőségre, és a megnyíló ablakban az info (i) gombra klikkelve további részleteket ismerhetünk meg a választott ajándékról. Ha kiválasztottuk a kívánt ajándékot, már csak rá kell kattintanunk a vásárlás gombra. (A gomb fölött látható, hogy a vásárláshoz mennyi gyémántra lesz szükségünk.)


Kattintson a kép kinagyításához!

Kapcsolódó hírek

A Tudás fái játékhoz és vetélkedőhöz kapcsolódó hírek

A Peregrin – Az elveszett adatok nyomában vetélkedő korábbi hírei