digitális oktatási rendszer

Elindult a “Lábnyomaink a nagyvilágban” első, október 31-ig tartó fordulója, melynek részleteit a ide kattintva ismerheti meg!

Mi is az a Tudás fái?

A Tudás fái egy online és interaktív tanulási rendszer, amelyben hiteles forrásból származó tanulási tartalmak segítségével a diákok önállóan és csapatokat alkotva bővíthetik tudásukat a történelemtől az irodalmon át a zenéig és a természettudományokig.

A feladatok megoldása során szerzett tudáspontok segítségével a felhasználók virtuális fákat ültetnek, és folyamatosan fejleszthetik saját avatárjukat, miközben tevékenységeikkel újabb és újabb célokat teljesíthetnek, melyekhez természetesen kitüntetések is járnak. A fákból pedig idővel facsoportok és erdők is válhatnak.

A rendszer használatával nem csak a tárgyi tudás gyarapszik, hanem a diákok motiválttá válnak további ismeretek megszerzésére. A feladattípusok alapvetően olvasásra épülnek, ezért a diákok szövegértését is fejleszti a rendszer. A megszerezhető kristályok, valamint a feladatok végrehajtásához nélkülözhetetlen tokenek véges száma miatt a diákoknak minden pillanatban fontos döntéseket kell hozni, így tervezéshez és startégialakotáshoz kapcsolódó készségeik is fejlődnek.

A Tudás fái 2021. március 18-tól várja a református iskolák diákjait és tanárait!

Ültessünk együtt 1000 fát!

A Tudás fái persze nem csak egyszerű online játék, hanem egyben egy vetélkedő is a református oktatási intézmények diákjai, illetve maguk az intézmények számára is. A rendszer részét képző kvízek, a párbajok és a tevékenységek segítségével megszerzett tudáspontokat a felhasználók előbb virtuális fákra és erdőkre, majd pedig valóságos fákra válthatják. A Református Tananyagfejlesztő Csoport és a Games for Business 2021-ben 1000 fát ültet el.

A legjobban teljesítő 50 intézmény a saját iskolakertjében is ültethet egy-egy fát!

A március 18-án induló játékba folyamatosan lehet bekapcsolódni. Az októberig tartó játékban hetente új tartalommal, havonta változó tematikákkal várjuk a diákokat és tanáraikat.

Tegyünk együtt a teremtett világért, és ültessünk el közösen 1000 fát!

Pályázatok és vetélkedők

Aktuális kiírások

Lábnyomaink a nagyvilágban

 

“Lábnyomaink a nagyvilágban” címen új online vetélkedőt indítunk a református iskolák diákjai számára. A részvétel egyetlen feltétele, hogy a jelentkező a Tudás fái oktatási rendszer regisztrált felhasználója legyen.

A vetélkedő “Az Idő kereke” című kiadvány “Lábnyomaink a nagyvilágban” című fejezetéhez kapcsolódik. Célja, hogy a diákok megismerkedjenek néhány nagyszerű magyar honfitársunkkal, akik a múltban vagy jelenünkben világraszóló eredményt értek el saját területükön (amely lehet a tudomány, a művészet, a technika, vagy éppen a sport is).

Bőven van akikre büszkék lehetünk! Tudjunk meg róluk minél többet!

 

A vetélkedő menete

A vetélkedő két külön szakaszból áll, melyből az első a nyári szünet idején veszi kezdetét. E szakasz lezárására szeptember 5-én október 31-én 23:55-kor kerül sor.

Az első körben a résztvevőknek a Tudás fái rendszerében kell összegyűjteniük a híres magyarokhoz kapcsolódó plecsniket, melyeket a különböző kvízeket megoldva és a megfelelő tudáspontot elérve lehet megszerezni. Minden regisztrált felhasználó részt vesz a vetélkedő ezen szakaszában, aki a nyári szünetben a Tudás fái folyamatosan bővülő kvízeivel megküzd. A második körbe viszont csak az juthat be, aki a nyár során az összes plecsnit sikeresen begyűjti.

A vetélkedő második körét szintén online rendezzük meg, ám itt a Tudás fái rendszerében már megismert, a szervezők által kiválogatott kérdésekre kell majd válaszolni. Ezen szakasz részleteit október első felében pontosítjuk.  

 

Részvétel

A vetélkedőre nem kell külön jelentkezni – minden Tudás fái játékos automatikusan versenybe szállhat, ha szívesen old meg újabb és újabb témákhoz kapcsolódó kvízeket.

A második körbe is automatikusan kerülnek be azok a felhasználók, akik október 31-ig minden kapcsolódó plecsnit össze tudtak gyűjteni. Azt is ők döntik el, hogy a mindent lezáró online megmérettetésben részt kívánnak-e venni.

 

Díjak és jutalmak

A legjobb eredményt elérő diákokat a vetélkedő második körének lezárását követően értékes díjakkal jutalmazzuk.

A Tudás fái legújabb funkcióinak köszönhetően azonban nem csak a döntő játékosai juthatnak ajándékhoz. A kvízek kitöltése során megszerzett gyémántokat bárki tombolára válthatja, mellyel részt vehet a minden hónap elején megtartott sorsoláson. De a gyémántokat és virtuális erdőket faültetésre is be lehet váltani, így a játékosok felajánlásaikkal akár hozzájárulhatnak egy szebb jövő építéséhez is. Érdemes hát játszani!

 

Elérhetőség

Amennyiben a vetélkedővel kapcsolatban bármilyen kérdés vagy észrevétel merülne fel, kérjük, küldje el számunkra a tudasfai@reformatus.hu e-mail címre.

Korábbi pálázatok

A Tudás fái Nyári csapatversenye

 

Június 25-én elrajtolt a Tudás fái református iskolák diákjainak szóló csapatversenye. A legalább 7 fős, kizárólag osztálytársakból szerveződő csapatok feladata, hogy a folyamatosan bővülő kvízek megoldásával 2021. szeptember 5. éjfélig a lehető legtöbb tudáspontot szedjék össze. A főnyeremény egy izgalmas osztálykirándulás a Makerspace digitális élményközpontjába.

A nyári szünet a sokáig alvás, a bandázás, a táborozás és a véget nem érő játék ideje, amely során olyan messze elkerüljük az iskolát, amennyire csak lehet. Ez azonban még nem zárja ki azt, hogy a diákok ez idő alatt is érdekes és fontos dolgokat ismerjenek meg és sajátítsanak el. 

A hasznos időtöltéshez kínál remek lehetőséget a Tudás fái. A most útjára induló csapatversenyben az osztálytársakból szerveződő csapatoknak minél több, a Tudás fái rendszerében található kvízt kell megoldaniuk. A játszva tanulás így szórakoztató és izgalmas marad, miközben rengeteg nyereménnyel is kecsegtet.

 

Hogyan lehet csatlakozni a játékhoz?

Minden református iskola diákja részt vehet a versenyben. Ehhez csak a Tudás fái rendszerébe kell regisztrálni, melyhez a tudasfai@reformatus.hu címen keresztül igyekszünk gyors és hatékony segítséget nyújtani – legyen szó akár az intézményi kód elküldéséről, vagy más technikai kérdés megválaszolásáról.

A regisztrációt követően már csak össze kell fogni az osztálytársaknak, és a rendszeren belül létre kell hozni az osztály minimum 7 fős csapatát.

 

Hogyan építhetünk csapatot?

A csapat létrehozásához és az ahhoz való csatlakozáshoz csak pár lépéseket kell követni, melyet ide kattintva láthatunk.

A csapatoknak minimum 7 főseknek kell lenniük. Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a csapat létszáma 7 fő alá csökken – amennyiben ezt a csapat a verseny lezárásáig orvosolni tudja, még részt vehetnek a játékban. Ha a csapatverseny lezárásakor 7 fő alatti a csapatlétszám, automatikusan kiesik a versenyből.

A csapattagoknak osztálytársaknak kell lenniük. Ezt természetesen a szervezők nem tudják ellenőrizni, de mivel a főnyeremény, valamint a további díjak is a teljes osztálynak szólnak majd, a nem az osztályhoz tartozó résztvevők kimarad a jutalmakból.
 
Egy osztályból több csapat is jelentkezhet. Ha a játékban egy osztályból akár két (vagy több) csapatnyi diák is szívesen részt venne, akkor akár több csapattal is regisztrálhatnak. Fontos azonban, hogy egy diák csak egy csapat tagja lehet.
 

Hogy számoljuk az eredményeket?

A csapatok tagjai által szerzett pontokat összeadjuk, és a csapat létszámával elosztjuk – az így kapott átlag pontszám mutatja majd meg, hogy a csapat a többihez képest hol helyezkedik el a ranglistában.

A csapatok létszáma változhat. Fontos azonban, hogy ha egy csapat létszáma 7 fő alá csökken, az ő összpontszámukat (független a létszámtól) továbbra is héttel osztjuk.

A versenyt az a csapat nyeri, akinek az átlagpontszáma 2021. szeptember 5-én éjfélkor a legmagasabb.

 

Miért érdemes még játszani?

Aki sokat játszik a játékkal nemcsak a csapatát segíti, hanem a kvízek megoldása során gyűjtött további gyémántok, fák és erdők felhasználásával további nyereményekre is szert tehet a Vásártéren: részt vehet a havi tombolasorsolásokon , illetve különleges fákat is elültethet, ezzel is hozzájárulva a teremtett világ megőrzéséhez.

A regisztrált játékosok mindezek mellett automatikusan részt vesznek a nyár során futó „Lábnyomaink a nagyvilágban” című vetélkedőben is. Ha a játék során összegyűjtik mind a 47 jelvényt, akkor a vetélkedő őszi záró fordulójára is meghívást kaphatnak, ahol újabb értékes nyeremények várnak (a kihívásról további információkat itt lehet megtudni).

A jövő városa – új kreatív pályázat

Májusban a digitalizációé a főszerep! A Tudás fái csapata fontosnak tartja, hogy a diákok megismerkedhessenek az őket körülvevő világ legújabb technológiáival, ezzel is segítve őket, hogy mielőbb aktív formálójává váljanak.

A jövő megtervezéséhez azonban nem csak tárgyi tudásra, hanem hatalmas képzelőerőre és kreativitásra is szükség van. Erre épül új kreatív pályázatunk: „A jövő városa”, melyben arra kérjük a diákokat, képzeljék el, tervezzék meg, és mutassák be a jövő városát – azt, ahol és ahogyan 2050-ben élni fognak, vagy élni szeretnének.

Pályázni lényegében bármivel lehet, ami a címhez kapcsolódik – a rajzoktól, valós (dobozokból, gyurmából, építőkockákból stb. épített) városmodelleken át a digitális pályamunkákig. Nincs megkötés a formára és az anyagokra vonatkozóan.

A pályázóktól csak az elkészült produktumról készített képek/videók e-mailes beküldését várjuk.

 

A kiírás további részletei

  • nevezési határidő: 2021. június 15. éjfél;
  • pályázni egyénileg és csoportban is lehet;
  • a nevezést a következő címre várjuk: tudasfai@reformatus.hu;
  • az elküldött e-mail tárgya legyen: A jövő városa;
  • a pályázó levélben írja meg, hogy melyik református iskola diákja és hányadik évfolyamra jár;
  • amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái felhasználója, kérjük, ezt is jelezze.

Részvétel feltétele

A pályázaton minden református oktatási intézmény diákja részt vehet. A részvételnek nem feltétele, hogy a jelentkező a Tudás fái rendszer aktív felhasználója legyen, de reméljük, hogy ha korábban nem is, a pályamunka készítésekor kedvet kap a regisztrációra.

Elbírálás és díjazás

A pályamunkák közül a Tudás fái csapata által szervezett zsűri választja ki a három legkreatívabbat, a nyertesek pedig értékes ajándékokkal gazdagodhatnak. Egy pályázó pedig a Makerspace Kft-nek köszönhetően egész osztályát elviheti a Makerspace Digitális Élményközpontjába.

Amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái rendszerének a felhasználója, a játékon belül további ajándékokra számíthat.

Április a zene hónapja: Készíts hangszert újrahasznosítható hulladékból!

A Tudás fái egyik kiemelt üzenete a teremtett világ védelmének fontossága. Nem véletlen, hogy a zene hónapja alkalmából meghirdetett pályázatunk is szorosan kapcsolódik ehhez a gondolathoz.

A kiírás lényege, hogy a pályázók újrahasznosított hulladékból készítsenek egyedi, működőképes hangszert. A nevezéshez pedig elég elküldeni egy a hangszerről készített fotót, valamint egy hangfelvételt, melyet meghallgatva a zsűri a hangszer működéséről is megbizonyosodhat.

A kiírás fontosabb részletei:

  • nevezési határidő: 2021. április 30. május 15. éjfél (meghosszabbítottuk a nevezési időszakot);
  • a nevezést a következő címen várjuk: tudasfai@reformatus.hu;
  • az elküldött e-mail tárgya legyen: Az én hangszerem;
  • a pályázó levélben írja meg , hogy melyik református iskola diákja és hányadik évfolyamra jár;
  • amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái felhasználója, kérjük, ezt is jelezze.

A pályázaton minden református oktatási intézmény diákja részt vehet. A részvételnek nem feltétele, hogy a jelentkező a Tudás fái rendszer aktív felhasználója legyen, de reméljük, hogy ha korábban nem is, a pályamunka készítésekor kedvet kap a regisztrációra.

A pályamunkák közül a Tudás fái csapata által szervezett zsűri választja ki a legjobbakat, a nyertesek pedig értékes ajándékokkal gazdagodhatnak.

Amennyiben a pályázat benyújtója a Tudás fái rendszerének a felhasználója, a játékon belül további ajándékokra számíthat.

A Tudás fái kiemelt funkciói

A továbbiakban szeretnénk röviden bemutatni néhány kiemelt, a Tudás fái rendszeréhez kapcsolódó funkciót. A lista egyes címeire kattintva a funkció eléréséről és megfelelő használatáról nyújtunk pár hasznos információt.

Az egyes funkciókról

CÉL

A meghívás funkció lényege, hogy a felhasználók közvetlenül is meghívhatják iskolatársaikat és tanáraikat a Tudás fái rendszerébe. Ennek pedig több előnye is van: egyrészt minél többen játszunk, annál több virtuális facsemetét gyűjtünk és nevelünk, melyeket a játék szervezői valódi fák ültetésére váltanak át; másrészt a sikeres meghívásért cserébe gyémántok és zsákbamacska tombola üti a játékosok markát.

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

1. A meghívás funkció két útvonalon is elérhető.

a) Az egyik megoldás, ha a jobb felső sarokban megnyitható főmenüben kattintunk a “Meghívás” címre.

Kattintson a kép kinagyításához!

b) A másik lehetőség, hogy a bal felső sarokban látható avatárra, vagy a főmenü “Profilom” címére kattintunk, majd az így elért “Profilom” felület jobboldalán található “Meghívás” gombra klikkelünk.

Kattintson a kép kinagyításához!

 

2. A kattintást követően megnyíló felületen találjuk azt a linket, melyet e-mailben , vagy más módon az iskolatársak és a tanárok részére kell elküldeni. A felületen az is látható, hogy a sikeres meghívás esetén a diákok mennyi gyémánttal és zsákbamacska tombolával gazdagodnak.

A jutalom csak akkor jár, ha a meghívott az elküldött linken keresztül végzi el a regisztrációt. Amint ez sikeresen megtörtént, a gyémántok és a tombola is jóváírásra kerül.


Kattintson a kép kinagyításához!

 

A csapat funkciót elsősorban azért hozták létre, hogy a Tudás fái rendszerében szervezett csapatversenyekhez a regisztrált felhasználók  önmaguk (egyszerűen és gyorsan) tudják létrehozni a szükséges csapatokat. A lentiekben ennek menetét mutatjuk be 2×3 lépésben.

Fontos lehet: egyes csapatversenyek követelményei (pl.: csapatlétszám, összetétel) eltérőek lehetnek. Ezeket figyelembe véve fontos időnként a csapa adatainak felülvizsgálata, és az adott versenyhez való igazítása.

 

I. Csapat létrehozása

a) Új csapat hozzáadása: A csapatot a résztvevő diákok egyike hozza létre. A főmenüből a „Csapatok – osztályok” sort kiválasztva jutunk el a csapatok oldalára, ahol a jobb alsó sarokban látható „+” gombra kattintva hozhatjuk létre saját csapatunkat. (Segítenek a képek: funkció a főmenüben; csapat hozzáadásának ikonja)

b) A csapat nevének meghatározása: A csapat létrehozásához meg kell adnunk egy csapatnevet, és egy leírást. A nevet a diákok választják, a leírásban azonban az iskola nevének, az osztálynak és a település nevének kell szerepelnie. (Segítenek a képek: a csapat adatainak megadása)

c) A csapatkapitány szerepe: Az új csapat adatait az azt létrehozó „csapatkapitány” módosíthatja. Új tagok jelentkezését a csapatkapitány hagyja jóvá, a csapatból a csapatkapitány eltávolíthat tagot.

 

II. Csatlakozás a csapathoz

a) A csapat kiválasztása: A főmenü „Csapatok – osztályok” címére kattintva a listából ki kell keresni a csapatkapitány által rögzített nevet, majd annak sorára kattintva tudjuk a részleteket megtekinteni. (Segítenek a képek: funkció a főmenüben; a csapatok listája)

b) Csatlakozás: Ha valóban a választott csapathoz szeretnénk csatlakozni, akkor a jobb alsó sarokban található „Csatlakozás” ikonra kell kattintanunk. (Segítenek a képek: a csatlakozás ikon)

c) Kilépés: A játék során lehetőség van arra is, hogy kilépjünk választott csapatunkból. Ehhez a jobb alsó sarokban szereplő „Kilépés” ikonra kell kattintanunk. (Segítenek a képek: a kilépés ikon)

CÉL

A vásárteret azért hoztuk létre, hogy a felhasználók itt faültetésekre és tombolákra válthassák be a kvízek megoldása során megszerzett gyémántokat és erdőket. 

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

A vásártér ugyancsak két módon érhető el.

a) A jobb felső sarokban található főmenüben külön címen szerepel a “Vásártér”, melyre a felhasználónak csak rá kell kattintania.


Kattintson a kép kinagyításához!

 

b) A bal alsó sarokban látható egy láda, melyben azokat az extrákat és holmikat találjuk, melyek a gyűjteményünket alkotják. Ha erre kattintunk, egy kisebb menü jelenik meg, melyben szintén a “Vásártér” címre kell kattintanunk, hogy az új funkciót elérjük.


Kattintson a kép kinagyításához!

CÉL

A játék szervezői szeretnének lehetőséget adni a felhasználóknak arra, hogy saját nevükben is kérhessék egy fa elültetését. Ezzel a kvízek során szerzett gyémántokat és a facsemeték nevelése során begyűjtött virtuális erdőket egy igazán jó és nemes célra fordíthatjuk.

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

1. A faültetés funkcióját a “Vásártér” menüpontban találjuk. Ennek elérhetőségét a “Vásártér”  leírásában láthatjuk részletesebben, ha ide kattintunk.

 

2. A “Vásártér” menüpont “Faültetés” címe alatt láthatjuk, hogy milyen fák ültetésére van lehetőségünk.

Kattintson a kép kinagyításához!

 

3. Kattintsunk az egyik fára, és a megnyíló ablakban az info (i) gombra klikkelve további részleteket ismerhetünk meg a választott fafajtáról. Ha kiválasztottuk a fafajtát, már csak rá kell kattintanunk a vásárlás gombra. (A gomb fölött látható, hogy a vásárláshoz mennyi erdőre és gyémántra lesz szükségünk.)

CÉL

A játék szervezői szeretnének arra is lehetőséget adni, hogy a felhasználók a kvízek során szerzett gyémántokat tombolákra is beválthassák. Kis szerencsével pedig ezek a tombolák értékes ajándékká változhatnak.

A sorsolást minden hónap első öt napjában tartjuk, az eredményről pedig a nyerteseket és a résztvevőket is külön tájékoztatjuk.

 

ELÉRÉS ÉS HASZNÁLAT

1. A tombola funkcióját a “Vásártér” menüpontban találjuk. Ennek elérhetőségét a “Vásártér” leírásában láthatjuk részletesebben, ha ide kattintunk.

 

2. A “Vásártér” menüpont “Nyeremények” címe alatt láthatjuk, hogy milyen ajándékokra beváltható tombolákat vásárolhatunk.


Kattintson a kép kinagyításához!

 

3. Kattintsunk az egyik lehetőségre, és a megnyíló ablakban az info (i) gombra klikkelve további részleteket ismerhetünk meg a választott ajándékról. Ha kiválasztottuk a kívánt ajándékot, már csak rá kell kattintanunk a vásárlás gombra. (A gomb fölött látható, hogy a vásárláshoz mennyi gyémántra lesz szükségünk.)


Kattintson a kép kinagyításához!

A tombolák kiváltását az ide kattintva elérhető leírásban részletesen bemutattuk. A lentiekben a tombolasorsoláshoz kapcsolódó legfontosabb információkat szeretnénk összefoglalni.

Ki vehet részt a tombolasorsoláson?

Minden regisztrált felhasználónak lehetősége van arra, hogy részt vegyen minden hónap első öt napján megtartott tombolasorsoláson. Ehhez természetesen tombolát kell váltania a “Vásártér” menüpont “Nyeremények” címe alatt. (Segítség a tombola vásárláshoz itt.)

Milyen fajta tombolák válthatóak?

Minden hónapban több tárgynyeremény, valamint adott számú zsákbamacska (meglepetés nyeremény) kerül kisorsolásra.

Amíg az aktuálisan elnyerhető tárgynyereményeket a “Vásártér” menüpont “Nyeremények” címe alatt megtalálhatod, a zsákbamacska ajándékairól csak a sorsolást követően tudhatsz meg többet.

Hol és hogyan válthatsz tombolát?

Az aktuális tombolanyereményeket “Vásártér” menüpont “Nyeremények” címe alatt (segítség a felület eléréséhez itt) találhatod, a sorsoláson való részvételhez pedig a kvízek során összegyűjtött gyémántokat tudod felhasználni. A sorsolás eredményéről minden résztvevőt külön üzenetben tájékoztatunk, ezért érdemes figyelni az e-mail címedet.

Meddig válthatsz tombolát?

Ahhoz, hogy részt tudj venni a havi sorsoláson, tomboláidat az adott hónap utolsó napján, 23:55-ig van lehetőség kiváltani. Ezt követően a rendszer a sorsolás lezárásáig nem engedélyez új tombola váltását.

Kell-e tombolát váltanod?

Tombolát váltani nem kötelező. Rád van bízva, hogy részt veszel-e a tombolasorsoláson, vagy sem, mint ahogy arról is te döntesz, milyen nyereményekre mennyi tombolát szerzel be. 

Arra azért vigyázz, hogy a beváltható gyémántjaid száma véges, így ha szeretnél például igazi faültetésben is részt venni, vagy más extrákat akarsz az avatárodnak vásárolni, érdemes átgondolnod, mennyi gyémántot szánsz ezekre.

Hogyan sorsoljuk ki a tárgynyereményeket?

A tárgynyereményeket külön-külön sorsoljuk abban a sorrendben, amilyen sorrendben azok a “Vásártéren” láthatóak. Mindenki annyi tombolával vesz részt az egyes sorsolásokon, mint amennyit az adott nyereményhez kapcsolódóan megvásárolt (így aki egy nyereményre több tombolát is váltott, nagyobb esélye lesz azt megnyerni). 

Fontos azonban, hogy tombolahúzás során egy játékos csak egy konkrét tárgynyereményt nyerhet, függetlenül attól, hogy mennyi tombolát váltott.

Hogyan sorsoljuk ki a zsákbamacska ajándékait?

A tárgynyereményeket követően sorsoljuk ki a zsákbamacska ajándékcsomagot. Ebben az esetben is mindenki annyi tombolával vesz majd részt a sorsoláson, mint amennyit a zsákbamacskához kapcsolódóan megvásárolt, és egy játékos szintén csak egy ajándékcsomagot vihet majd haza.

Kapcsolódó hírek

A Tudás fái játékhoz és vetélkedőhöz kapcsolódó hírek

A Peregrin – Az elveszett adatok nyomában vetélkedő korábbi hírei