Peregrin – online vetélkedő októbertől
Látványos számítógépes kalandjátékkal indítjuk a reformáció hónapját. A Peregrin című játékhoz kapcsolódó online versenyre a Kárpát-medence bármely református iskolájából nevezhetnek 7–10. évfolyamos diákokból álló csapatok, melyek tagjai – mentoraik közreműködésével – játékos formában mélyíthetik el a református iskolák hagyományairól szóló ismereteiket.
A kerettörténet szerint egy figyelmetlenség miatt a Galaktikus Könyvtár Naprendszer Enciklopédiájából eltűntek a magyar református iskolák történetére vonatkozó adatok. Peregrin feladata összegyűjteni az elveszett információkat – ám ez csak akkor sikerül neki, ha segítséget kap a diákoktól. A játékosoknak városokon és történelmi tereken át barangolva kell megszerezniük a feladatok megoldásához szükséges tudást, hogy sikeresen teljesítsék a küldetést.
Ez a verseny számos szempontból egyedülálló.
A Peregrin egy olyan online játék, amelyben a diákok komplex módon, több tantárgy ismereteit integrálva ismerik meg a református iskola világát a XVI. századtól napjainkig. A verseny nagyon hasonlít a legnépszerűbb számítógépes játékokra: modern grafikája mögött játékos tanulást segítő keretrendszer működik. Rengeteg egyedülálló digitális tartalommal fognak megismerkedni a résztvevők, később pedig a játék tananyagelemeit a Református Tananyagtárban is közzétesszük.
A Peregrin elsődleges célja, hogy a református fenntartású iskolába járó diákok jobban megismerjék azt a közösséget, amelynek tagjaivá válnak, és pozitív élményeket szerezzenek a református egyházi iskolákkal és hagyományaikkal kapcsolatban.
A diákok a játék segítségével az ismeretszerzésen túl képesek lesznek a tanultakat a jelenkori valóságukkal, környezetükkel összehasonlítani, megértve ezzel, hogy miként éltek tovább évszázadokon át megújulva a református iskolák közösségi értékei.
A virtuális utazáson legjobban teljesítők értékes nyereményeket és élményeket nyerhetnek saját maguk és iskolájuk számára. A játékban részt vevő mentortanárok között a vetélkedő lezárásakor ajándékcsomagokat sorsolunk ki.
Tudnivalók a játékról
Kik nevezhetnek?
A Kárpát-medence bármely református iskolájából nevezhetnek 7–10. évfolyamos diákokból álló 3–6 fős csapatok és mentortanáraik.
Mire lesz szükség a játékhoz?
Mivel a játék jórészt az interneten zajlik majd, a részvételhez szükség lesz számítógépre és internet-hozzáférésre.
Hogyan lehet jelentkezni?
A diákoknak csapatokba kell szerveződniük, majd egy jelentkezési lapot kell papíron kitölteniük, amelynek leadásával tudnak jelentkezni a mentoruknál. A jelentkezés véglegesítéséhez a 16 éven aluli diákoknak a szüleik által kitöltött és aláírt adatkezelési nyilatkozatot, a 16 éveseknek vagy annál idősebbeknek pedig egy saját maguk által kitöltött dokumentumot is át kell adniuk a mentornak.
Az iskoláktól azt kérjük, hogy a pedagógusok iratkozzanak fel mentornak az intézményvezetőnél vagy az általa kijelölt személynél vezetett listára, majd ennek az elérhetőségét írják rá a Peregrin plakátokra, hogy a gyerekek erről a listáról választhassanak mentort a csapatuknak.
A diákok csapatokba szerveződnek, csapatkapitányt választanak, majd a csapat jelentkezési lapját papíron kitöltve (mellékelve az adatkezelési nyilatkozatokat) leadják a mentoruknak.
A csapat által választott mentor a nevezést egy online űrlap segítségével tudja leadni szeptember 9-től szeptember 27-ig (péntek éjfélig).
Mi a csapatkapitány feladata?
A csapatkapitányok olyan diákok, akiknek feladata a csapatszintű feladatok adminisztrálása a játék során.
Mikor zajlik a verseny?
A játék 2019. október 1. és november 30. között zajlik.
Meddig lehet jelentkezni?
A jelentkezési időszak 2019. szeptember 9-én indul és szeptember 25-én zárul.
Mikor lesz az eredményhirdetés?
A díjkiosztóval egybekötött eredményhirdetésre 2019 decemberében, Budapesten fog sor kerülni.
Miért van szükség az adatkezelési nyilatkozatok kitöltésére?
A jogszabályok szigorúan rendelkeznek a személyes adatok kezeléséről, különösen akkor, ha 16 éven aluliakról van szó. Mivel a játék során a diákok e-mail-címe és neve is bekerül egy online adatbázisba, ezért fontos, hogy a szülők és a diákok is tájékozódjanak arról, hogyan történik az adatkezelés.
Mentoroknak
Mi a mentorok feladata?
A mentor feladata kettős:
- segíti a csapatok regisztrációját, melynek során begyűjti a papíralapú, kitöltött jelentkezési lapokat és a részvételhez szükséges szülői hozzájárulásokat a csapatoktól (ezeket megőrzi), majd az ide kattintva elérhető online űrlapon keresztül beküldi a csapattagok adatait;
- a játék felületén jóváhagyja a mentorált csapatok lezárt feladatait.
Lehet-e több csapatnak azonos a mentora?
Természetesen igen. Ha egy pedagógus vállalja, hogy több csapat tevékenységét is végigkíséri mentorként, akkor ennek nincs akadálya. Előnye, hogy rutint szerez a felület kezelésében, és gyorsan le tudja igazolni a tanári jóváhagyást igénylő feladatokat.
További információk
A peregrin@reformatus.hu címen a Református Tananyagfejlesztő Csoport kollégái készséggel állnak rendelkezésre.