Szemléletformáló eszköztár

A Református Tananyagfejlesztő Csoport elméleti és gyakorlati segítséget, valamint korszerű segédanyagokat is kíván nyújtani a keresztyén oktatási intézmények és pedagógusok számára. Pompor Zoltán szakmai vezetővel beszélgettünk. (A Parókia portáljának cikke.)

„Egy véletlen baleset miatt a Galaktikus Könyvtár Naprendszer Enciklopédiájából eltűntek a magyar református oktatásról és iskolákról szóló adatok. A felbecsülhetetlen értékű digitális információk visszaszerzésére a Galaktikus Tanács a gyakorlott online nyomozót, a Föld bolygó egyik nagy szakértőjét, Peregrint kérte fel. Peregrin küldetése azonban csak a játékosok segítségével járhat sikerrel” – ezzel a kerettörténettel indult el idén október elsején a Peregrin – Az elveszett adatok nyomában című online játék, a Református Tananyagfejlesztő Csoport iskolásoknak hirdetett iskolatörténeti csapatversenye. A kezdeményezés célja, hogy a tananyag kilépjen a hagyományos iskolai keretek közül, és szórakoztató módon oktassa a diákokat.

Peregrin csupán egyetlen példa a Református Tananyagfejlesztő Csoport izgalmas kezdeményezései közül, hiszen eddig is számos, szakmailag magas színvonalú, a keresztyén nevelést támogató tananyagot raktak le az asztalra. Minderről Pompor Zoltán, a munkacsoport szakmai vezetője mesélt nekünk. „A pedagógiai érdeklődés régóta bennem van, a református oktatás több területét is megjártam korábban. A Károli Gáspár Református Egyetem magyar–történelem szakán végeztem, majd dolgoztam a nagykőrösi tanítóképzőben, a Református Pedagógiai Intézetben (RPI) és az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben (OFI) is. Emellett a Magyar Református Nevelés szerkesztője is voltam, és tanítottam egy rövid ideig egykori gimnáziumomban, a Baár–Madasban” – sorolta a szakmai előzményeket.

„Az OFI-ban sok tankönyves feladatunk volt, így kaptunk képet arról, hogy a tananyagfejlesztésnél milyen szempontokat kellene érvényesíteni. Amikor 2017 tavaszán a Magyarországi Református Egyház keretén belül megalakult a Református Tananyagfejlesztő Csoport, több OFI-s munkatársammal együtt csatlakoztam hozzá. A Református Tananyagfejlesztő Csoportról fontos tudni, hogy nem állandó szervezeti egység, hanem egy 2021 végéig fennálló fejlesztési projekt. Öten dolgozunk rajta főállásban és ketten félállásban. Mi felelünk a szakmai koncepció kialakításáért és az egész projekt működtetéséért. A munkánkat munkacsoportok, valamint tananyagfejlesztő pedagógusok egészítik ki. Sok külsős partnerrel vagyunk megbízási szerződéses jogviszonyban.”