Szemléletformálás hagyományosan és digitálisan

A kreativitás, a kooperáció, a kommunikáció és a kritikai gondolkodás fejlesztése játékos formában hatékonyabb, a tankönyv pedig csak egy eszköz mindehhez. Éppen ezért fontos a pedagógusok szemléletformálása – véli Dr. Pompor Zoltán, a Református Tananyagfejlesztő Csoport szakmai vezetője. (Hegedűs Bence írása a reformatus.hu oldalán.)

A Református Tananyagfejlesztő Csoport 2017 áprilisában alakult. Volt ennek valami előzménye, vagy teljesen a nulláról indult a munka?

A Magyarországi Református Egyházon belül a közismereti tárgyakhoz kapcsolódó tananyagfejlesztés az 1940-es évektől kezdve megszűnt, mint ahogy olyan iskolák sem voltak már 1948 után, ahol ezeket az eszközöket használhatták volna. Az iskolák újraindítási folyamatát követően a Református Pedagógiai Intézetben indult el tananyagfejlesztés, jobbára hittankönyvek készülnek, hogy segítsék az iskolai református hitoktatást. Illetve volt egy kezdeményezés, Czeglédi Sándor történelemkönyv-sorozata középiskolásoknak, ám azt végül mindössze két intézményben használták.

Hogyan jött létre, és miből gazdálkodik a Tananyagfejlesztő Csoport?

2016 végén az Emberi Erőforrások Minisztériuma úgy döntött, hogy támogatást nyújt a történelmi egyházak tananyagfejlesztési munkájához. A református egyház egymilliárd forintot kapott erre a célra, amit 2021 év végéig kell felhasználnunk. Először a Zsinat Abonyi utcai épületének első emeleti tárgyalója volt az irodánk, majd másfél évig használtuk az Oktatási Iroda régi irodáit, miután ők új helyükre, az Abonyi utca 27-es szám alá költöztek. Végül 2020 januárjában mi is kaptunk egy szép irodát ugyanabban az épületben az első emeleten.

A teljes interjú a reformatus.hu oldalán olvasható.