KERÜLET ÉS TERÜLET SZÁMÍTÁSA REFORMÁTUS ÉPÜLETEK ALAPRAJZA SEGÍTSÉGÉVEL

Témacsomag leírás
Az órán párhuzamos, merőleges egyenespárokat keresünk. A ráhangolódást néhány optikai illuziót ábrázoló kép segítségével érjük el. A tanulók megismerik a töröttvonal fogalmát, fajtáit. Leírják a sokszög meghatározását, majd Learningapps alkalmazással eldöntik az adott síkidomról, hogy sokszög-e. A sokszögeket tulajdonságaik alapján tovább csoportosítjuk. Pontosítjuk a kerület fogalmát, adott kerületű sokszögeket keresünk. Differenciált feladatként templomok kerületét számoljuk.
Fejlesztési célok
A tanulók felismerjék a párhuzamos, merőleges egyenespárokat. Tudják a sokszög és a kerület szaknyelvi meghatározását. Felismerjék a sokszögek tulajdonságait. Tudjanak kerületet számolni.
Kerettantervi tematikai egység
geometria
Szükséges eszközök
füzet, körző, vonalzó, laptop, projektor, vagy interaktív tábla, Egyenespárok, sokszög, kerület PPT, I. melléklet, II. melléklet, 1. feladatlap, 2. feladatlap,3. feladatlap, 4. feladatlap
Kulcsszavak
párhuzamos; merőleges; sokszög; kerület; töröttvonal