Miért éri meg a reftantar.hu eszközeit használni?
A reftantar.hu online eszközei segítségével a tananyagfejlesztés- és megosztás, a kommunikáció, az értékelés és az adminisztráció mind egy helyen megoldható. Ez az innovatív e-learning rendszer regisztrációt követően ingyenesen hozzáférhető bármely református oktatási intézmény számára.
ONLINE TANULÁS
Az Online tanulás eszközei által a tanároknak lehetőségük van tanulócsoportok („digitális osztálytermek”) létrehozására, online tanórák megtartására, tanulóknak elküldött foglakozások feladatainak automatikus javítására és értékelésére. A rendszer az eredmények tárolását is megoldja helyettünk, a tanév végén egyetlen kattintással letölthető a diákok egész évi teljesítménye.
A felületen megtalálható Projektszervező nagyban megkönnyíti és jól nyomonkövethetővé teszi a diákok kollaboratív munkáját igénylő digitális projektek kivitelezését.
A tanulók megszokottól eltérő értékelését teszik lehetővé a Jelvények (képességmátrix). Vannak olyan tanulási képességek és attitűdök, illetve olyan pozitív személyiségvonások, amelyek fontosak, de a hagyományos tantárgyi értékeléssel nehezen megragadhatók. A képességmátrix segítségével a tanárok ilyen általános szempontokból is visszajelzést adhatnak a tanulók munkájáról és fejlődéséről. Az egyes képességekhez (pl. együttműködőkészség, kreativitás, problémaérzékenység, IKT-kompetenciák) tartozó jelvényekkel is értékelhetik a diákot, amiből kirajzolódik a diák év közbeni fejlődése illetve a fejlesztésre szoruló területek. Mód nyílhat a tanulók folyamatos értékelésére a református pedagógia céljai szempontjából is.
TANANYAGSZERKESZTŐ
A Tananyagszerkesztő segítségével a tanárok maguk is nagyon könnyen tartalmas és látványos digitális tananyagokat, multimédiás elemekkel és interaktív feladatokkal színesített foglalkozásokat tudnak készíteni. A szerzők az általuk kiválasztott képekhez, videókhoz és hanganyagokhoz interaktív feladatokat és játékokat is hozzá tudnak illeszteni. Ehhez több mint húsz feladattípus közül választhatnak. Emellett kollaboratív feladatok, oktatójátékok, kérdőívek, gondolattérképek, tanulókártyák készítésére is mód van.
TARTALOMTÁR
A fejlesztés során egyik fő célunk volt, hogy a református intézmények közötti tudásmegosztást segítsük. A Tartalomtár erre többféle lehetőséget is biztosít. A Publikus médiatárban azok a – tanárok által beküldött – digitális foglalkozások jelennek meg, amelyek egy szakmai ellenőrzésen is átestek. Ezek bárki számára regisztráció nélkül is elérhetőek.
A Belső médiatárban olyan foglalkozások és médiaelemek találhatók, amelyeket a készítőik hasznosnak tartottak megosztani a többi regisztrált felhasználóval is. Az itt megjelenő tartalmak között is van lehetőség évfolyamok, tantárgyak és médiatípusok szerinti szűrésre, sőt tárgyszavak alapján is keresni lehet közöttük. A pedagógusok által végzett folyamatos tartalomfejlesztés eredményeként ez a virtuális tér rövid időn belül a református intézmények tanárainak és diákjainak legfőbb tudásmegosztó helyévé válhat.
A Publikus és a Belső médiatárban talált foglalkozások a tanárok számára lementhetők és tetszés szerint a maguk céljára átalakíthatók. A Saját médiatárban a pedagógusok az általuk már elkészített vagy még készülő digitális foglalkozásaikat, valamint az ezekhez felhasznált médiaelemeket tárolhatják.
KAPCSOLATTARTÁS
A rendszer többféle lehetőséget biztosít a felhasználók kapcsolattartására. Az Irányítópult a közösségi médiából megszokott módon az egyes csoportok hírfolyamaként működik. Itt lehet tananyagot kiosztani vagy az adott csoportnak szóló üzeneteket küldeni, mások üzeneteihez hozzászólni.
Az Üzenetek segítségével egyedi vagy kisebb csoportoknak szóló üzeneteket lehet küldeni, így érhetjük el diákjainkat.
A rendszer automatikus értesítések küldésével is könnyíti a mindennapi munkát (pl. diákok értesítése, ha tananyagot osztanak ki számukra vagy kijavították egy beadandójukat).